E - ügyintézés

E-ügyintézés

A nyomtatványok letöltésének és kitöltésének folyamata a következő:

Kérjük első lépésként töltse le ÁNYK–t (Általános Nyomtatványkitöltőt Alkalmazás)!

Ezután válassza ki az ügytípushoz használandó elektronikus nyomtatványt!

A kiválasztott nyomtatványt le kell mentenie a számítógépre,

majd az ÁNYK program segítségével megnyitva kitölteni (a kitöltési útmutató segítségével).

A kitöltött űrlapokat az Ügyfélkapuba történő bejelentkezést követően 

az Általános dokumentumfeltöltő alkalmazás oldalán töltheti fel.

https://ugyfelkapu.gov.hu/

ugyfelkapu

 kozig hivatal

Az e-papír szolgáltatás igénybevételének lehetősége

Az elektronikus ügyintézés azon beadványok esetében is lehetővé vált,

melyek eddig csak papír alapon voltak benyújthatóak.

Az e-Papír hitelesített üzenetküldő alkalmazás segítségével az ügyfélkapuval

vagy cégkapuval rendelkező állampolgárok,

illetve gazdálkodó szervezetek könnyen kapcsolatba léphetnek

az önkormányzat számos szervezeti egységével.

Jogszabályi háttér:

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások

általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (Eüsztv.) szerint

elektronikus ügyintézésre kötelezett ügyfelek az Általános célú elektronikus

kérelem űrlap (e-Papír) szolgáltatást kötelesek igénybe venni.

Az e-Papír szolgáltatás célja, hogy azokban az eljárásokban vagy

egyszerű ügyekben is legyen lehetősége az ügyfélnek beadványát elektronikus

úton továbbítani a hatóság felé, amelyeket gyakoriságuk vagy egyéb ok miatt

nem indokolt szakrendszerrel támogatni.

 
Az e-Papírról:

 

Az e-Papír felület a https://epapir.gov.hu/ oldalon érhető el.

 
A rendszer használata:

Az ügyindításhoz a Bejelentkezés gombra történő kattintást követően

a megjelenő KAÜ-felületen az ügyfélkapus felhasználónevet és jelszót kell megadni.

A megjelenő e-Papír oldalon különböző témák és ügytípusok közül lehet választani.

A felületen a címzett részena Dóc Községi Önkormányzatot választva

az önkormányzatunkhoz rendelt ügytípusok listázhatóvá válnak,

így könnyen a megfelelő szervezeti egységhez kerül beadványa.

A levélhez max. 24 MB méretű dokumentum is csatolható,

amely az Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés

(AVDH) szolgáltatással hitelesíthető.

 

Elektronikus űrlapok